Inte världens bästa dag

Vaknade imorse med en sjuhelsikes huvudvärk. Lögn i f..n att försöka pallra sig upp till jobbet. Det sjöng och blixtrade i  huvudet. Vis av erfarenhet vet jag att det enda som hjälper är att smacka i sig lite värkstillande och krypa tillbaka i sängen. Började fundera var denna huvudvärk kommer ifrån. Stress eller kan det vara så att jag har abstinens? Tog beslutet för ett tag sedan att nu ska jag ge upp  min käre onyttiga vän, "Stinkis", cigaretten. Det har inte gått så himla bra. Trots plåster så har jag haft några återfall. Men vännen ska ur kroppen och mitt sinne. Det är dags nu att skiljas. Så nu kämpar jag inte bara med att skiljas från "Stinkis" utan också en huvudvärk utan någon nåd.

Att skiljas från en kär gammal vän är inte lätt. Det vet alla som har försökt och lyckats eller misslyckats. Suget är stort och karaktären svag. Men har gett mig den på att nu ska "Stinkis" ut ur mitt liv. Dock hade jag inte riktigt räknat med ett sånt motstånd som "Stinkis" sätter in. Huvudvärk, rethosta och suget efter en pinne. Tankarna  som far genom huvudet.

Hur detta kommer att gå? Ja det finns bara en utväg, att skiljas från "Stinkis". Sedan får det ta den tid det tar. Så ni som har skilts från "Stinkis" och lyckats får gärna titta in med tips hur man motar bort honom.

Host, pust och stön!


Bild hämtad från blogg.aftonbladet.se
originalbild finns hos blogg.aftonbladet.se

Kommentarer
Postat av: Camilla

ditt bloggnamn betyder tveksam på grekiska.. visste du det:)?

2009-01-22 @ 00:05:28
Postat av: Lena

Nej det visste jag inte.

2009-01-22 @ 07:46:07
URL: http://lenasehlin.blogg.se/
Postat av: jan christophe

Hej gick in här via min fru Bloggberta, och min åsikt om ALLT som man vill antingen börja med eller sluta med är att BESTÄMMA SIG på riktigt - vill jag göra detta?? Om ja, då får det vara jobbigt (ett tag) men eftersom jag VILL detta så ska inget stå ivägen för mig .....



Lycka till, tänk också på att det är farligt, det är dyrt och DU luktar inte fräscht efter en "pinne"



Janne

2009-01-23 @ 08:43:26
URL: http://antiaging.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0